Egyházmegyei iskolások zarándoklata Passauba - beszámoló

2023. 05. 02. | | 2023. 05. 08.

„Imával minden könnyebb”

2023.05.2-4. - Ebben az évben immár 11. alkalommal utazhattunk el Passauba, hogy tiszteletünket tehessük Boldog Gizella sírjánál, kérve az ő közbenjárását családjainkra, hazánkra. Az egyházmegye katolikus iskoláiból 34 gyermek és 4 kísérő képviselte iskoláikat. Május 2-án, kora reggel indultunk külön autóbusszal az érdi Marianum Általános Iskola és Gimnázium elől, útközben megálltunk még Székesfehérváron és Móron is, ahol végül teljessé vált kis csapatunk. Gyönyörű tájakon mentünk keresztül, megcsodálhattuk a Melk-i apátságot, majd elmentünk Maria Taferl-be, Ausztria egyik kiemelkedő kegyhelyére. A csodálatosan szép, barokk stílusban épült bazilika a Fájdalmas Szűzanya tiszteletére lett felszentelve. Ferenc atya részletesen elmesélte nekünk a kegyhely történetét, sok érdekességet is megemlítve. A templomban lévő szobrok, festmények, különböző ábrázolások ámulattal töltöttek el minket, akárcsak a lenyűgöző kilátás a körülöttünk lévő tájra. Következő és egyben fő úticélunk Passau volt, ahova a sok útlezárás, terelés, forgalomkorlátozás miatt fáradtan, de nagy lelkesedéssel érkeztünk meg. Vendéglátóink nagy szeretettel és finom vacsorával vártak, aminek elfogyasztása után esti városnézésre indultunk Ferenc atya vezetésével, aki lelkesen mutatta meg a fő nevezetességeket, mindenhez kis történetet fűzve. A nap végén, a szállásunk tornatermében még egy kis játékra és ismerkedésre is jutott idő és energia.

Másnap reggel, a bőséges reggeli után egy kedves és vicces idegenvezető várt bennünket a dóm előtt és elmesélte nekünk a város történetét, méghozzá interaktív módon, a gyerekeket is belevonva, majd hajóra szálltunk és a vízről is megcsodálhattuk ezt a meseszép várost. Finom pizzát kaptunk ebédre, utána fagyiztunk egyet, majd megtekintettük a híres dómot, amelyben most éppen komoly felújítási munkálatok folynak. Ezután egy nagyon szép és bensőséges program következett. Mariahilf-be, Passau városának a hegyen lévő kegytemplomába mentünk, mégpedig egy zarándoklépcsőn. Lassan, egymást követve lépdeltünk fokról-fokra, útközben csendben imádkozva vittük kéréseinket, örömünket, bánatunkat, hálánkat a mindig Segítő Szent Szűz elé. A kis templomba betérve kicsit otthon érezhettük magunkat, mert a kegykép nagyon ismerős volt számunkra. Bodajkon, hazánk ősi zarándokhelyén, a bodajki Segítő Szűz Mária kegytemplomban ennek a képnek a másolatát láthatjuk. Mindkét hely valami különleges nyugalmat és békességet áraszt, ahol testünk-lelkünk megpihenhet, ahol elcsendesülhet minden bennünk dúló vihar, ahol letehetjük minden bajunkat, problémánkat, életünk fájdalmait és kudarcait, mert biztosak lehetünk abban, hogy Égi Édesanyánk közbenjár értünk, hiszen imával minden könnyebb. A lelki élmények után egy kis szabadidő következett, majd ünneplőbe öltöztünk, és elindultunk a Niedernburg Kolostor templomába, hogy szentmisén vegyünk részt, melyet Boldog Gizella tiszteletére mutattak be. Örömmel köszöntötték a csoportunkat, együtt imádkozhattunk Boldog Gizellához, kérve segítő közbenjárását nemzetünkre is. A szentmise utáni vacsoránkat egy hangulatos étteremben ehettük meg, majd egy kis séta és fagyizás következett. A zarándokházba visszaérve folytatódott az előző napi játéksorozat, majd nyugovóra tértünk.

Csütörtök reggel búcsút vettünk vendéglátóinktól és Passautól, majd elindultunk hazafelé. Útközben megálltunk Altöttingben, Bajorország szívében, ahogy a városkát Szent II. János Pál pápa nevezte. A nyolcszögletű kegytemplom, benne a Fekete Madonna hársfából készült kegyszobrával, különleges szent hely. Számtalan hálatábla bizonyítja a Szűzanya segítő közbenjárását. A kegykápolna mellett lévő örökimádás templomban koszorút helyeztünk el Wilhelm Schraml egykori passaui püspök atya sírjánál. Megismerhettük Szent Konrád testvérnek, az egyszerű kapucinus szerzetesnek az életét, láthattuk Tilly gróf sírját és lovasszobrát is. Hazautunk igen kalandos és hosszú volt, de szerencsére mindannyian épségben, sok-sok felejthetetlen élménnyel gazdagodva érkeztünk meg családjainkhoz.

Hálás szívvel köszönjük Spányi Antal püspök atyának a nagylelkű támogatását, és azt is, hogy ezekben a nehéz időkben is fontosnak tartotta, hogy a gyerekek ne maradjanak le mindazokról a csodás élményekről, amelyeket átélhettek a három nap alatt. Köszönetünket fejezzük ki Hajdu Ferenc helynök atyának is, aki, mint minden évben, kísérőnk, segítőnk, idegenvezetőnk, sőt játékmesterünk is volt.